تاريخچه بج سينه

توليد انواع بج و اتيكت سينه با كيفيت بالا

تاريخچه بج سينه

۴۶ بازديد

 

تاريخ  ساخت بج سينه مربوط به چندين سال اخير نيست. در مورد تاريخ دقيق استفاده از بج سينه گفته‌ها و نقل قول‌هاي زيادي وجود دارد. عده‌اي به آغاز حيات بشر و علاقه‌ ذاتي ‌اش به هنر نسبت مي‌دهند. عده‌اي ديگر خير. بنابراين نمي‌توان به صورت دقيق بيان كرد كه اولين‌بار در كجا  و به چه صورت از بج استفاده شد. با كمي تفكر و تصور مي‌توان به نتايجي رسيد. همانطور كه مي‌دانيد در گذشته عصر كشورگشايي‌ها و حتي قبل‌تر از آن، درگيري قبايل و جنگ‌ها و نبردهاي اينچنيني بود. روساي قبايل براي قدرداني از افراد برگزيده خود با اهداي پاداشي از آنان قدرداني مي‌نمودند. به اين صورت هم تعهد و وفاداري فرد را بيشتر، و هم ديگران را به اين كار تشويق مي‌كرند.اين هداياي شامل طلا، لباس، غذا، شمشير، دستبند، مدال و از اين دست اشيا بود. بنابراين ريشه به وجود آمدن بج سينه را مي‌توان به آن نسبت داد. اگر مقايسه‌اي با زمان حال داشته باشيد، مي‌بينيد سازمان‌ها و ادارات امروزه با دادن نشان سينه به كارمندان خود نوعي حس تعهد در آنان به وجود مي‌آورند. طبق شواهد به دست آمده استفاده‌ از بج سينه در دوران قرون وسطي وجود داشته است. شواليه‌ها براي شناختن خود از نشان‌هايي روي زره يا كلاه‌خود خويش استفاده مي‌كرند.

به مرور زمان اين نشان‌ها به صورت نمادهايي براي خانواده‌هاي خاصي استفاده شد. طوري كه هيچكس بجز آن خانوده‌ها حق استفاده از آن را نداشتند. رواج بج در بخش‌هايي از اروپا آغاز شد]شكل ظاهري آن بين اقشار مختلف متفاوت بود. بعدها كاربرد گل سينه رنگ و بوي سياسي و اجتماعي به خود گرفت.  چهره‌هاي سياسي براي نمايش حزب خود يا ساير مسائل از بج استفاده كردند.

با الگو گرفتن ساير كشورها، سازمان‌ها و شركت‌ها نيز به استفاده از نشان سينه روي آورند. البته مي‌دانيم كاربرد بجسينه امروزي كمي متفاوت با كاركرد قبلي آن است.  امروزه بج  باعث شناسايي و معرفي خود، نشان دادن تعهد و علاقه به گروه يا سازماني خاص مي‌شود. اتيكت سينه، بج سينه و پيكسل نمونه‌هاي امروزي نشان سينه هستند كه براي برندسازي از آن‌ها استفاده مي‌شود.

سير تاريخي بج سينه همچنان ادامه دارد. آن‌هايي كه در زمينه بازرگاني و برندينگ اطلاعاتي دارند با مقوله برندسازي شخصي آشنايي دارند. برندسازي شخصي مقوله‌اي رو به رشد است. افرادي هستند كه براي هويت‌بخشي و پرستيژ خود اقدام به چاپ بجسينه براي خود مي‌نمايند. اين افراد با نام يا حروف اسم خود براي خود بج سينه‌اي طراحي و به لباس خود مي‌چسبانند. اين‌كار هم هدفمند است و هم در زيباسازي پوشش فرد تاثير بسياري دارد.

گروه پين بج

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد